Wednesday, May 2, 2012

TABUNG HAJI SIMPANG KUALA SERVIS TERUK BANK ISLAM PUMPONG MEMANG TERBAIKKK...

Assalamualaikum...

Al-kisah tabung haji simpang kuala....



Pagi tadi aku ke tabung haji simpang kola...dengan harapan nak bawa keluar duit sikit...bila ja dah sampai terus isi borang bawa keluar duit...

tunggu dalam 5minit macam tu...terus...

0069 kaunter 4 nombor aku dipanggil..aku pun berlari-lari anak terus la ke kaunter 4...

sampai saja di kaunter 4 aku terus memberi borang yang siap di isi dan buku simpanan berserta kad pengenalan aku...

kaunter 4 : ish'ss...cip cik tak boleh baca la...(pastu sambil-sambil tu dia tenyeh-tenyeh(gosok2) dgn kertas no.giliran aku..)

cubaan kedua selepas di tenyeh...pun masih sama juga...

aku : cuba encik guna pemadam tengok...boleh dak?

pada masa yang sama aku tengok pemadam tu ada kat atas meja dia di bawah skrin komputer dia ja pun...

kaunter 4 : la ni...cik p padam dulu cip tu pastu mai balik kat saya...

aku : (dalam hati ja lah berkata) wahal pemadam tu ada ja kat dia...apa la salahnya dia cuba buat...ni suruh aku p padam sendiri...kedekut sungguh...servis macam apa lagi...kata tabung haji TAPI tak nampak pun ciri-ciri hajinya...

aku p tanya kakG yang berada dalam kereta... dia ada dak pemadam? nasib dia ada... kalau la kat dia pun tak dak...adakah aku nak kena p beli? dengan seketoi pemadam tu plak kita nak kena p beli...dah la kat situ paking pun payah...geram sungguh la...

ok dah siap padam cip tu...masuk lain dan tunggu sat ada orang berurusan kat kaunter 4 tu...dlm 2 minit mcm tu urusan org tu pun selesai...aku pun terus melulu ke kaunter 4 tanpa menoleh kiri kanan...

kaunter 4 : dah padam dah?

aku : dah..TAPI kalau tak boleh juga nak buat mcmana saya pun..

kaunter 4 : dia masuk ic aku kat tempat scan ic tu...eemm..cik tengok dia tak boleh baca la..(sambil menunjuk skrin komputer dia pada aku)

aku : nak buat mcmana skg ni?

kaunter 4 : skg ni...cik p JPN buat ic lain la...nanti dah buat ic baru boleh mai lain...

tu dia...pening aku...dah la nak guna duit...nak buat ic lain pun nanti kena lagi duit... geram sungguh la..TAPI yang paling geram pasal pemadam tu la..servis sungguh teruk...apa la salahnya kalau dia tolong buat sat..lagi pula tu pun 1 servis dia juga kan...eeemmm...

masalah cip ni memang dah selalu-selalu sangat jadi kat aku...dulu kat maybank..pastu bila dah guna pemadam ok ja pun...

aku pun ingat nak p buat ic terus la...TAPI sebelum tu lalu la kat bank islam pumpong...dan-dan timbul idea singgah kat bank islam...pastu nak guna kemudahan yang disediakan oleh bank islam...(boleh keluarkan duit acc tabung haji melalui kad bank islam)



sampai kat bank islam bgtau kat pakgad blablabla....isi borang blalalblaaa..dah lengkap isi borang pakgad bagi nombor

pastu...

1066 kaunter 7 (skin nombor aku dah naik )

aku : (sambil sua borang yg lengkap di isi buku acc tabung haji, kad bank islam & ic aku...)cik nak tanya kalau buku tabung haji anak akak.. boh penama akak...akak boleh masukkan sekali buku anak akak dak?(borang yang aku isi tu hanya buku aku sorang ja...)

kaunter 7 : haaa...boleh je akak...akak ada bawa buku acc ank akak tu?

aku : ada...ada....(sambil sua bg buku acc ank aku kat pegawai kaunter 7 tu)

kaunter 7 : (ic aku di masukkan kat tempat scan tu)akak letak ibu jari akak kat sini...(scan..scan..)ok dah...

aku : hai boleh plak tempat scan tu baca cip ic aku...eemm..kat tabung haji scan tu koman kot no..tidak pun lepa beli yang murah punya...sbb tu tak dak kualiti...(aku berkata dalam hati ja lah...)

kaunter 7 : ok akak ambik buku akak kat kaunter sebelah ye..

aku : ok, terima kasih ye..

kaunter 7 : sama-sama

kaunter 8 : sign sekeping dua..
                 ok siap dah cik...(sambil sua bg buku acc ank & aku beserta ic & kad bank islam)

aku : ok dah boleh guna dah la ni...

kaunter 8 : dah boleh dah...

aku : terima kasih ye cik...

kaunter 8 : sama-sama...

perghhh...selesai segala masalah aku....

wahai tabung haji simpang kuala....kalau aku nak bawa keluar duit dengan hampa.....pakai bulan depan la baru aku boleh bawa keluar duit dengan hampa no....dah la layanan out of servis...lepas ni minta maaf la..aku tak kan p dah kat hampa...


p/s : tu dia...terpanjang plak la al-kisah aku ni ye...hampa layan p la no.....


15 ,2788 Yang Dah Komen:

aDisH.sHidA said... [Reply]

ERM....SHDA SELALU KENA KES MCM NIE..CIP X LEH BACA.BLA TONYOH NGAN PEMADAM OK JE....TP AKHIR TAHUN LEPAS NAK BUKA ACCT CIMB..XLEH GAK BACA...TP DIA XDE LA SURUH SHDA TONYOH SENDIRI DIA TONYOH XLEH...PASTU DIA MINTAK SHDA PSTAT LESEN, SURAT BERANAK N IC...

ADA GAK DIA SURUH BUAT IC BARU X BUAT G...

EH AWAT XP JE BANK ISLAM JLN PGAWAI..KAN DAH DEKAT DENGAN SMPG KUALA


SABAR LA KAN KAK D KALAU KENA MCM NIE..LELAKI KE POMPUAN STAF TU

-gedek! said... [Reply]

tabong haji ni untok orang yg dah gi haji je eh?


haha!

syariza09 said... [Reply]

awat jd lagu tu...hok depa rosak la kottt

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@aDisH.sHidA : ooo..sungguh la no..bank islam jln pegawai pun ada no...lupa la plak...hati tngh geram sama...tu yg lupa abis tu...

staff laki2..

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@-gedek! : ya la tu...pandai2 ja ankel ni...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@syariza09 : maybe...hot lepa cap ayam kot...kehkehkeh....gelak jahat...

mak encik | SZ said... [Reply]

alahai,
klu la orang yg takde kenderaan tu camne ek,
kena menapak ke sana ke mari la gamaknya nak kuarkan duit...
kasihan...

Hanis MY said... [Reply]

la ni dah swipe2 ic ye canggih, ada hikmah la terjadi mcm tu kat bank islam huhu dia tak nak usaha langsung nk tolong pelanggan...pengsan!

♥ Cmª shIemª ♥ said... [Reply]

Huhuh..bad service la bank tutt..mmg kisah pemadam tu jadi hal..
Sabar la wahai kak d..semuanya dah selesai.. :)

sis intan said... [Reply]

mybe org tu yg tak reti guna scanner ic hehe :))

suSuEmIMiE said... [Reply]

kakD...g komplen blk kt tabung hj tu...hihihii...

suSuEmIMiE said... [Reply]

kakD...g komplen blk kt tabung hj tu...hihihii...

Ryu on ahsfantasy24.com said... [Reply]

lain kali kalau lalu situ lg,
akak singgah, nasihat dia suh
beli pengesan cip baru, hehe..

ainnoraini said... [Reply]

Sabar jer laa..mmg dugaan kalau mcm tuu...

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said... [Reply]

kenapa budaya keja org x mesia x sama ngan 日本 ekk...mmg selalu buat hati membara...ic ai ni pong kena tukaq gak la sahih cip pong x leh pakai dah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ·٠•●★MY BLOG MY STORY★●•٠·˙™
Design with love by CikBulat