Wednesday, February 1, 2012

SAGON●•٠·

Perghhhh...hampa pernah makan sagon dak?apa itu sagon?mai..mai...sini aku nak cerita...sagon ni dibuat daripada tepung beras, nyioq(kelapa), gula, & garam ja...pastu ambik semua tu goreng dlm belanga(kuali)..kalau tak silap aku lah...macam tu la cara2nya...

dulu2 arwah tok aku rajin la buat menda ni..sebabnya cucu dia jenis tak cukup makan...kalau beli 1 nak beli banyak duit tak brapa jenuh plak...jadi haruslah tok aku memerah keringat dia untuk membuat sagon ni...

dulu harga sagon ni 1bungkus 2kupang(20sen) ja..skg ni hampa nak tau harga dia bopa?eemmm...sehegget tu..tu pun pendek ja bungkus dia...manakala dulu..plastik dia panjang jugak...

mai kita tengok rupa sagon nya...

ni masa aku baru stat nak makan...pendek kan bungkusannya...


inilah rupa sagon yang enak dirasa sedap dimakan itu...abaikan tangan yang besar lagi gedebak itu...

26 ,2788 Yang Dah Komen:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply]

maheinyer hrga dia skrg kak D?huhu.saya juga suka sagun bakaq yg bentuk cam kuih koya pulut tu..hihi

Anisa Hang Tuah said... [Reply]

hee..sagon mmg sedap..tapi dah jarang jual dkt sini...sedapnya sagon

Myra Jay said... [Reply]

lama tak makan sagon ni. masa kecik2 dlu ja makan benda ni. dlu dia boh dlm plastik aiskrim sekupang:)

Hanis MY said... [Reply]

Cedap ke kak d... Nak cikittt...

♥cmª shIemª♥ said... [Reply]

kecik2 dulu suka mkn sagon jugak..sedap!lemak2 manis..

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said... [Reply]

teringat dulu kalo lepas blk mengaji sure beli kat tepi surau tue...sekupang dapat 2 bekas ngeee...sedap kena makan pelan2 sat gi sedak plak ngeee

noor said... [Reply]

kalau mkn nih mau menyembur hihihiih

qemaishak said... [Reply]

sedap tapi kena makan sopan santun kalu tak mudah tersedak hihi

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said... [Reply]

kecik-kecik dulu sy suka mkn :)

dwaty said... [Reply]

tak pernah makan sogon ni... hehehe rasa apa erk???

アヌムちゃん said... [Reply]

penah mkn jgk dlu.manis2 kan rasa dia.huhu

-gedek! said... [Reply]

uncle pernah ada entry sagon... tengok ni...

http://www.blogbeginsatforty.com/2011/05/may-31-2011.html

man yusoef said... [Reply]

dulu time kecik2 selalu makan.bungkus pek kertas...tp skrg susah nak jmp..

YaYaNsMuM said... [Reply]

bestnye sagon, :) salam perkenalan, dear. :)

POSH76 said... [Reply]

sedapla pulak tengok tingat masa kecik2 gila makan sagun

eMMe said... [Reply]

Kak D, taktaw akak dok Alor Star, kalo tak leh gak jumpe... Singgah Pekan Rabu beli pekasam je... Shoping skit je... Tak beli sagon la... Heeee...

cik helena said... [Reply]

*baca pantun* hahaa

kite suka sagon!tp tatau mana nak carik dah T__T

Papa Mifz said... [Reply]

baru tau pasal saigon nih kak...

Myra Jay said... [Reply]

Sedapnyer Sagon, makan masa Sek Ren dulu, masa sepeket 2kupang :)
Skrg dah mahal kan ;)

gadisBunga said... [Reply]

sagun ni makanan yang nostalgic. teingat zaman kekecik dulu. :)

kakcik said... [Reply]

Makan sagon tak boleh bercakap, nanti bersembur! :)

Asmara said... [Reply]

mestilah tau, zaman sekolah suka mkn ni. jajan yg popular dulu2. hehe..

~ yus ~ said... [Reply]

akak tak berapa suka sagon...

anitaare said... [Reply]

salam ziarah

Izan Ishak said... [Reply]

kak D... dah lama tak makan sagon.

dulu2 kalau kat kg izan ada makcik ni jual tak letak dlm plastik camni. tapi dia bungkus dlm kertas. bila makan dok koyak kertas tu sampailah abis isinya semua.. sedap!

syariza09 said... [Reply]

zmn skolah dulu2 slalu la mkn sagon, la ni pula kt cni susah nk dpt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ·٠•●★MY BLOG MY STORY★●•٠·˙™
Design with love by CikBulat