Thursday, April 26, 2012

BUDI BAHASA BUDAYA KITA

Assalamualaikum...

cer tengok tajuk...bukan main lagikan...kat mana-mana pun ada saja tulisan tu tertampal tambahan pun ikan di tv selalu keluar kan....

TAPI aku hairan dengan manusia-manusia zaman sekarang ni...tak qeti kah? atau buat-buat tak qeti kah?ok aku bagi contoh...

ada sebuah kereta dari 1 arah nak melalui jambatan atau orang kedah kata "titi" laluan titi itu hanya sebuah kenderaan sahaja yang boleh lalu...dan ada lagi 8 biji kereta dari arah yang bertentangan pun nak melalui titi tu juga... hampa faham dak ni?kalau tak faham pun buat-buat faham pi la no....

nampak dak aku ada bold "sebuah " dan "8 biji" ok agak-agak hampa yang mana patut lalu dulu?

ini pendapat aku la kan...eloknya bagi la yang sebuah itu yang lalu dulu betoi dak?TAPI oleh kerana yang sebuah ini sungguh baik hati...makanya dia bagi la kelapan-lapan biji kereta itu melalui dulu titi yang usang itu... (sebenarnya kereta yang sebuah itu dah nampak dah kereta yang pertama dari lapan biji kereta itu...nak lalu dulu...)

selepas kesemua kelapan-lapan biji kereta itu melalui titi usang itu.. tidak seekor seorang pun yang mengangkat tangan mereka tanda berterima kasih pada sebuah kereta itu.....bukan kena bayar pun sungguh sadisss kan....

pict cekau kat pokcik gugel...
saja nak tunjuk contoh sekali lagi pada yang tak tau nak angkat tangan macamana..

kenapa dengan orang kita ni ha?apa nak jadi?kalau macam ni la kan...sikap kita...macamana kita nak tunjuk contoh yang baik untuk anak cucu kita.. kalau benda yang senang macam ni pun tak boleh nak amal?

p/s : kereta yang sebuah itu adalah kereta aku la kalau hampa nak tau...



3 ,2788 Yang Dah Komen:

So Shy Lady (SSL) said... [Reply]

ihik ihik patutlah bengang. apalah salahnya bbudi bhs sket kan. akk suka cara hb akk sbb dia klau drive lbih utamakn org lain dlu esp pjln kaki r motocyclist

♥ Cmª shIemª ♥ said... [Reply]

huhhu..sian kak kak d..
ssh jgkkan dgn org yg mcm ni..

sahromnasrudin said... [Reply]

assalamualaikum kak..

saya dh agak dah..mesti hak yg sebuah tue krete kak kan..sabo je la hehehhehee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ·٠•●★MY BLOG MY STORY★●•٠·˙™
Design with love by CikBulat