Monday, April 2, 2012

TAUHU KA TOFU●•٠·

Assalamualaikum semua.....

aku nak tanya hampa ni...orang panggil tauhu ka tofu pun tak tau lah...yang pasti aku nak tanya cara -cara nak masak dia macamana?

nampak sangat kan.. aku tak qeti(tak tau / tak pandai)..

sebenarnya aku memang suka makan benda alah ni...tapi aku tak qeti nak masak dia...

cekau kat pokcik gugel

maksud aku bila kita buka plastik dia tu...kita goreng dulu ka?aku suka macam kedai ni masak...buat sup gitu...ada sapa-sapa boleh tulong aku dak?pelissssss.....

eemmm...lazatnya hingga menjilat mangkok....
betoi-betoi ho lio oooo....







9 ,2788 Yang Dah Komen:

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said... [Reply]

ai plak x suka benda x der rasa....but my heroes suka benor taw

kakcik said... [Reply]

Masa kakcik berdiet dulu, kakcik cuma rebus tahu tu bersama sayur seperti kubis bunga dan lobak merah. Campur bawang besar dan cili merah yang dihiris. Tambah sedikit garam dan kakcik makan begitu saja. :)

LYAfrina said... [Reply]

lya pnah tgk ni..tau fu fa kan... tp x pnah beli n masak pon.. xtau nk msk mcm mana

cIk JanNah said... [Reply]

jannah panggil tauhu jepun..pernah juga buat entry resepi tauhu nie. cuba akk tengok ya
http://www.cikjannah.com/2010/08/resepi-tauhu-jepun-sos-tiram.html

♥cmª shIemª♥ said... [Reply]

Mak cma panggil tauhu cina @ tauhu lembik..
Selalunye org masak sup kan??
Cma x suke tauhu ni..lembik semcm je..hehehe..kalau tauhu empat segi yg biasa tu..peh peh peh…mmg sedap..nak2 masak sambal..menjilat kuku tau.. ngeh3..

pena rozie said... [Reply]

sowi... x tau la

ieda said... [Reply]

ekekek akak x makan dik
sorry sgt2 sbb tekak akk geli , x biasa koot
tapi akak tahu memang kena grg dulu .. than selalu org masak air gitu ;)

~ yus ~ said... [Reply]

akak tak suka tauhu ni, n tak pandai nak masaknya macam mana. Pernah tgk akak ipar masak sup , tp tak tgk betul2 mcm mana dia buat...hihi

Maya Mayana said... [Reply]

rebus terus pun boleh,goreng sikit pun boleh tp kalu rebus tk boleh lelama nanti benyek...

tp kan saya selalu masak kat kedai je :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ·٠•●★MY BLOG MY STORY★●•٠·˙™
Design with love by CikBulat