Tuesday, September 6, 2011

BAJU RAYA BELUM SIAP?●•٠·

Assalamualaikum....
pada 29hb....
TELEFON BERBUNYI RING..RING...RING...RING...KU ANGKAT AKU TANYA?BAJU RAYA DAH SIAP BELUMMMM...?TIBA2 YANG MENJAWAB BALIK KATANYA BELUM SIAP...NAK BUAT MCMANA DAH TAK DAN...NANTI BOLEH PAKAI JA LEPAS RAYA....apakah perasaan anda?

huhuhuuhuhuh....sangat sadis tau bila baju raya yg ditempah awai tiba2 tak boleh pakai pada hari yang sepatutnya....gerammmmnya akuuuuuu.....

oleh kerana aku ni memang baikhati orgnya...aku pakai ja baju mana yg ada...*ceh wahhhh....*padahal mak aku suruh ja p sambar(beli tau..) baju ready made....memandangkan aku ni jenis ANK YANG mendengar kata mak aku...rembat juga la dgn hati yg tak keruan ni....hehehehhehe....boleh macam tu....ya la....dah semua org ada baju baru aku sorang ja tak dak...mana boleh jadi...tang incek su0mi aku plak suruh ja pakai baju tahun lepas kataku membazir ja beli byk2 lai...bukan abang pakai pun....tengok baguih kan aku....berjimat cermat orgnya...*sila anda semua muntah skg juga...*

aku beli juga baju yg dah siap tersedia...TAPI kan yg aku tak perasannya....tang tangan baju & bawah baju boleh ja lepa jahit dgn tali tangsi....tau dak tali tangsi tu?yg warna putih yg org buat tali mengail(memancing) tu la....tapi yg ni halus sikit....*yang sebenarnya hatiku masa tu dah tak keruan sbb mengingatkan pada baju aku yang tak siap2 itu.....& masa membeli belah aku sangat suntuk waktunya*tu yg tak perasan tu....*alasan*adussss...dah la herga dia boleh tahan juga....

peringatan ini utk aku & kawan2 juga la kalau nak beli baju tngk2 la jahitan dulu...kalau tidak tak pasal2 balik nak kena jahit balik semua tu...kalau pakai juga dgn tali tangsi itu...haruslah akan tekeluar berjuntai2 tangan & bawah baju...ada faham kah anda semua dgn cerita aku ini?huhuhuhu...kalau tak faham sila ulang baca 2,3, kali bg faham juga....boleh paksa mcm tu ka?ya ampun...

barisan belakang dari kiri :- Munirah (bini adik aku No.2), Adik aku No.2 (Hasrul), Adik aku no.4 (Hafizi), Adik aku No.5 (Hanif) no.4&5 lepa 2 ni kembar, incek su0mi aku, & Aku.
Barisan Depan Dari kiri :- Adik aku yg no.7 a.k.a yg bongsu (Najdah), Farah najwa a.k.a ank dara aku, Mak aku, Haziq (ank adik aku yg No.2), last sekali Adik aku yg No.6 (fairuz)
sebenarnya ada lagi satu keluarga...adik aku yg no.3 tak dak...dia keja...dgn bini dia pun segan nak bergambar bagai....

nak tngk gambo lagi jelas klik >>>> SiNi

sebab itu lah masa nak ambik gambar diatas aku, incek su0mi & anak dara aku kami semua tak sedondon warna purple kale....sbbnya aku ni kan jenis dengki...kalau aku tak mengikut tema incek su0mi & ank dara aku pun aku tak bg pakai semacam hehehehehhe...kejam kan aku.....*ampun ya bang....*

tu bukan baju yg aku beli tau...sbbnya baju raya aku memang tak syok la nak pakai.....sampai kan masa hari raya sekeping gambar pun aku segan nak ambik gambar dgn baju raya itu....*hati sudah keciwa sgt2*

21 ,2788 Yang Dah Komen:

ajumohit said... [Reply]

lahai geramnya dgr baju tak siap, mmg kecewa kan, pehni mark jgn anta baju kat dia hehehehhe

kakcik said... [Reply]

Cantiknya gambo raya. Gambo keluarga kakcik belum siap lagi. :(

aizamia3 said... [Reply]

keluarga yang besar.. ai cuma dua beradik je..

Diana @ bilakukatacinta said... [Reply]

kite pulak yg out of league...satu famili dah purple..kite plak dah lari tema...

gedek! said... [Reply]

merah ang-ang!

wow!

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said... [Reply]

sedih kan bila bju raya tak siap...sib baik lnda sempat siapkan semua tempahan bju raya orang tahun ini dengan jayanya...dan alhamdulillah xde sebarang komplen dr suma..:)

Aku Ibu Muda said... [Reply]

nasib baik sy jahit sendiri baju raya :)

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@Aku Ibu Muda : kakD tau jahit baju kurung ja...baju fesyen2 ni tak qheti...

tu pun bukan suh buat fesyen2 mcmana cumanya kurung moden ja pun....

ieda said... [Reply]

aloor sabar ye dik... memang sedih bila baju yg kita harapkan x menjadi .. nak2 bila utk raya kan

x per2 ganti utk raya haji pula dik :)

KC@ella said... [Reply]

Hai D, Selamat hari raya. Lama sungguh KC tak dpt dtg sini. Line tenet sikit-sikit sakit .. sikit-sikit sakit .. entah bila nak baiknya.

D, tahun ni KC beli jer ..

zaidah said... [Reply]

dah bergambar raya tak perasan....pernah jugak terbeli baju yang dijahit ngan tali tangsi...bila iron aje....cair n putus....

qemaishak said... [Reply]

Qema sambar baju siap jahit je tiap2 tahun raya..hehe

Adlina Husaini said... [Reply]

tak baek sungguh laa tukang jahit tu kan...btw thanks singgah blog manjadiri and tinggalkan komen kat situ so boleh balas kunjungan ^_^

NM02 said... [Reply]

kain baju raya kite ketat giler wak..

ct N honey said... [Reply]

kisah anak buah ct pula,2 pasang hntr kat tukang jahit,satu pasang dijahit terbalik,satu lagi salah ukuran, tukang jahit tu boleh kata boleh pakai, sbb coraknya tak nampak mcm terbalik pun..bukan nak minta maaf...

syariza09 said... [Reply]

mak aii... x siap2 lg...jom kita saman org tu...melampau betoi...ooppss terover plak

b4 ni pernah gak tgk org jahit ngan tali tangsi, tp sluar slack lelaki la, bj kurung lom pernah jumpa lg


hamboi..gambaq depa dh siap no. thn ni kami x dpt nk bergambaq camni

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said... [Reply]

lain kali kena hantar kat tailor 3 bulan awal dari date raya la KD baru puas haty kot...x per akak dah vass pow ai tgk

Papa Mifz said... [Reply]

alahai mcm mano leh x siap...dorang yg meniaga nih kene jago hati customer...hmm..

* boleh tahan la duit raya Mifz...hehe

♥cmª shIemª♥ said... [Reply]

salam kak d...
cma pom penah kena..last year!
saketnya hati ni...
last2 beli ready made jugak..
bju yg sptutnya kami pakai jd bju raya haji..(sadisss)
tema kita sama la....purple!

selamat hr raya kak d....

♥cmª shIemª♥ said... [Reply]

btw lupa nk komen
nice sekali picca ni~family poret~

misya said... [Reply]

walau tak sedondon tetap lawo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ·٠•●★MY BLOG MY STORY★●•٠·˙™
Design with love by CikBulat