Thursday, October 28, 2010

Baru aku tau "APA ITU PEDOPHILIA"●•٠·

harini aku blogwalking ja...aku klik la...blog yg wajib aku baca tu kat blog ni.....aku tngk blog Mr.K tajuk dia memang menarik...korang nk tahu apa yang aku baca...ha..baca la kat bawah ni ye....

Kenapa dan Apa Itu Pedophilia.


So, how many of you yang tahu what the hell is pedophile?
Rasanya, ada yang tahu bahawa pedophilia bermaksud mental illness di mana orang dewasa yang tertarik terhadap kanak-kanak bawah umur. Ya. But that is not the scary part. The scary part is, they are interested to the kids, in sexual-manner-thingy-so-bad-bad-way.


Benda yang korang patut tahu pasal pedophilia:


Myth : People with pedophilia hanya tertarik kepada kanak-kanak.
Fact : Actually, that is so wrong. Lelaki/perempuan yang pedophilia tak bermaksud mereka hanya tertarik kepada kanak-kanak dari segi seksual. Mereka kebanyakkan ada keluarga. Mereka dah kahwin, dah ada anak, ada awek, ada skandal, ada booty-call. Ada sahabat handai. Kalau nak di ikutkan, 'penghidap' pedophilia tu tak bermaksud mereka hanya target kanak-kanak. Mereka juga tertarik dengan orang yang sebaya dengan mereka. Tapi, their mental illness, membuatkan mereka kadang-kadang tertarik kepada kanak-kanak bawah umur, and super abuse them dari segi seksual.

Myth : Orang yang menghidap pedophilia tertarik dari segi seksual terhadap kanak-kanak yang dia tak kenal/random.
Fact : They fact is, most of the case, pedophile ni akan terdorong untuk cari someone yang dia rapat dan kenal, serta fantasize about them. Dia akan belanja ais kerim, jajan, toys dan sebagainya dengan kanak-kanak tu. Dan, mostly juga, kanak-kanak yang menjadi mangsa adalah kanak-kanak yang amat rapat dengan si pemangsa. Family kanak-kanak tu mungkin kenal rapat dengan pemangsa. Jarang si pemangsa nak cari mangsa yang dia tak kenal. Lagi pun, dia tau yang budak tu percaya kat dia. So, kalau dia suruh budak tu tutup mulut dengan kasi chocolates, memang tak ada hal lah. 

Myth : Pengidap pedophilia adalah lelaki.
Fact : Hell no. Ada some cases, perempuan adalah pengidap pedophilia. Tapi, tak ada lah banyak. Cuma, still ada. Samaada tak banyak atau tak dilapor kan.

Myth : Depressed people might turn into pedophilia.
Fact : Actually, anyone could be pedophilia. Tak semestinya seseorang tu perlu depressed dulu. Kawan, jiran, guru dan saudara mara semua berpotensi menjadi pedophilia. Kawan sebelah korang pun mungkin pedophilia. Cikgu korang pun mungkin pedophilia. Lecturer korang pun mungkin pedophilia. Roomates korang pun mungkin pedophilia. Try check-check laptop/pc dieorang. Tengok-tengok kot-kot ada video-video kanak-kanak yang tak sepatutnya. Termasuk anime.

gambar hiasan je ye..

Sebab-sebab yang seseorang itu berkemungkinan dan berpotensi untuk menjadi pengidap pidophilia.
  • Di dera semasa kecil.
  • Hubungan dengan parents semasa zaman kanak-kanak
  • Some kajian menunjukkan yang pengidap pedophilia ni tertarik dengan kanak-kanak sebab psycologinya tidak berkembang. Masa umur 13 tahun, suka budak umur 12 tahun. But then, masa dia umur 18 tahun, still suka budak yang umur 12 tahun. Something like that.
  • Ingin kan so-called-kuasa. Contohnya kes rogol. Ada certain kes, perogol bersiri bukan tak handsome dan tak mampu cari perempuan untuk check in hotel. Tetapi dia suka merogol. Mostly, dia yang suka bila tengok perempuan sakit dan melawan tapi tak mampu buat apa-apa. Hardcore punya style.

 Thanks to Cik Girang for the info.

Actually, it is hard to detect pedophilia. Kadang-kadang, orang yang pedophilia ni mungkin berselindung dengan ayat "Saya suka kanak-kanak". Well, I dont know, really.

Tapi, kadang-kadang tu ada juga jenis 'cyber phedophilia'. Yang ni aku tengok kat astro beberapa tahun lepas. Ni adalah jenis cari mangsa yang dia tak kenal then dapatkan kepercayaan kanak-kanak perempuan/lelaki tu.

Caranya mudah je sebab gaya hidup zaman sekarang 'terlampau maju'. Ye lah. Budak-budak darjah 4 dah ada handphone. Dah reti main Facebook. Dah reti chatting kat skype, YM, Gtalk. Kalau kita tengok, zaman-zaman dulu zaman nenek moyang kita dulu mana ada banyak kes pedophilia. Why tak ada? Sebab dieorang mana main Facebook, Skype, Ym and Gtalk tu semua. Tu semua bullshit.

But nowadays, kalau nak cari mangsa perempuan yang muda-muda senang je. Buka facebook, then search guna email dengan keyword nama perempuan yang di hujungnya letak tahun. Contohnya 'Wani_94@yahoo.com' atau pun "Syaz_93@yahoo.com'. Kalau tak dapat, guna lah keyword dan tahun lain. Dan cara ni memang mudah lah. Cuma perlukan sikit usaha dan masa. Biasalah. Bak kata orang, usaha itu tangga kejayaan. Tanpa usaha, siapalah kita.

Modus operandi 

ni pun gambar hiasan juga ye...

Modus operandi dia mudah je. Mostly lelaki lah. Sebab lelaki kretive bila buat benda-benda jahat ni. Biasanya dieorang akan cari target. Chat-chat. Tunjukkan kejantanan memalui perbualan. Topup handphone skali dua. Kasi ayat kaw-kaw biar si perempuan akan berasa cair (biasalah, budak-budak umur 14 tahun baru nak up. Mudah je cair). Dapatkan kepercayaan si perempuan. And puff. Your lil sister is gone. Sounds cute, but hell scary believe me.

Tapi kan, kalau nak di ikutkan, ada tau 'pedophilia' jenis 'tak underage'. kalau ikut law, pedophilia biasanya orang kata 'Tertarik dari segi seksual terhadap kanak-kanak yang umurnya bawah 14-16 tahun (atau sebelum baligh). Tapi kan, aku rasa belas-belas tu adalah angka je. Andai kata kalau lelaki tu umur 45 tahun. Then dia tertarik dengan awek berumur 14 tahun, then it will be super scarier kan? But since lelaki umur 45 tu kebanyakkan dah kaya. Rasanya perempuan lagi suka ye tak? Apa barang bagi gula-gula. Bagi duit lah baru boleh tutup mulut ye tak? Maklum lah. Banyak duit, masa depan pun terjamin. Realistik. Kan?

Kalau tak silap aku, dalam psykologi, pedo ni di kira mental illness. Tapi yea ke? Kalau pedo tu mental illness, kenapa gay bukan tergolong dalam mental illness? Ada budak yang ambil law dan belajar psokologi tahu pasal ni?

Oh, oh. Memandangkan korang yang baca blog aku ni ramai perempuan. Meh sini Abang K nak kasi sikit hadiah.

اللّهُمَّ اِنْ كُنْتَ تَعْلَمُ اني آمَنْتُ بِكَ وَبِرَسُولِكَ وَأَحْصَنْتُ فرجي إِلاَّ على زوجي فَلاَ تُسَلِّطْ عَلَىَّ الْكَافِرَ

Dalam sebutan rumi : Allahumma In Kunta Ta'lamu Unni Aamantu Bika, Wa Birasulika Wa Ahsontu Firji Illa 'Ala Zawji Fala Tusallit 'Alayya Al-Kafir Wa Az-Zalim.

Ertinya : Ya Allah, jika engkau mengetahui bahawa aku beriman kepada Mu dan Rasul Mu, dan aku menjaga kehormatanku hanya untuk suamiku, maka lindungilah aku daripada dikuasai oleh orang-orang kafir dan zalim" ( Riwayat Al-Bukhari, no 2104, 2/722 ; Sunan Al-Baihaqi, 5/97; Musnad ahmad, 2/403 ; Fath Al-Bari, 6/393; Umdat Al-Qari, 12/30 ; Sohih )

Di atas adalah doa yang aku ambil dari blog Ustaz Z. Khas untuk kaum perempuan. Bagus untuk mencegah dari di rogol dan yang seangkatan dengannya.

arini baru aku tahu "APA ITU PEDOPHILIA" terima kasih Mr.K
gambar di ambil dari pakcik Go0gle

2 ,2788 Yang Dah Komen:

CIK TOM said... [Reply]

pernah dgr ttg sakit camni tp xtau plk namanya pedophilia..hehe..thanks for de info dear!

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@ Tomato Gurl's :sama2 nanti rajin2 jenguk blog akak ye..akak ni masih baru lg dlm dunia maya ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ·٠•●★MY BLOG MY STORY★●•٠·˙™
Design with love by CikBulat