Tuesday, April 19, 2011

BANYAK SUNGGUH ALASAN●•٠·

Assalamualaikum semua....
hampa semua sihat ka?aku baik2 saja...aku sebenarnya nk story benda ni dah lama tapi aku terlupa...hari ini br terasa teringat nk story mory...

kedai mkn kat tempat keja aku ni...setiap kali kami nk beli @ teringin nk mkn tu mesti tak dak...bila tak dak tu tak pa la...ni siap bg alasan yg tak munasabah....contohnya :-

bulan April

aku : nasi tak dak ka?
taukeh kedai mkn : nasi tak buat...sbb skg jarang org mai mkn...

bulan2 lps boleh pulak buat nasi...lg pula...kat banner dia terpampang ada tulis SELERA NASI KAMPUNG....

selang 2minggu kemudian...

kwn aku : kak gulai tak dak ka?
taukeh kedai mkn : eemmm...tak buat sbb arini ari kamis dah....

apa kena mengena gulai dgn hari kamis?aku jadi pelik la...

hari lain plak...

kwn aku : ikan temenu goreng tak dak ka?
taukeh kedai mkn : tak goreng sbb tak dak sapa nk mkn....

habis tu yg kami mintak ni apa?adus tak faham la aku....(sekurang2nya klu tak dak org nk mkn ikan goreng ni kena la buat jg...goreng la sikit pun tak pa....)selera org mana sama...JANJI BG ADA...

 HARI LAIN PLAK...

kwn aku : kak bg air milo ais 1
taukeh kedai mkn : milo tak dak...habis...satgi baru nak p beli...

sepatutnya benda2 mcm ni harus terjadi ka?

aku : kak buat air lengkong(cincau) 1
taukeh kedai mkn : air gula putih tak dak...guna gula merah boleh dak?
aku : ikut suka lah...(sambil muka aku pun tak manis dah..silap2 klu aku menjwp lg..aku tak p dah kedai ni...)

last2 boleh pula bancuh air gula putih...apa la punya kedai mkn yg byk sgt alasan.....

ini yg aku story mory bulan april punya...klu nk taip yg bulan2 lps lg la byk alasan...cukup la setakat ini dulu..
aku & kwn aku bukan tak mau p kat kedai mkn lain...tapi klu nk p kat kedai mkn lain kena naik keta...mls la dgn cuaca panas2 naK naik keta...

boh pict setobery ni nk bg nampak manis ja...
tak dak kena mengena dgn jalan cerita...


moral of the story : - klu dah buka kedai mkn...kena bg semua cukup lengkap la...tak kira la sikit ka.. byk ka..kena buat jg...dan jgn bg alasan yg tak masuk di akal...

30 ,2788 Yang Dah Komen:

Isteri Encek Bard said... [Reply]

kak d cam nie punye rkedai pun ada ker.. erkkk

Diela Zaimi said... [Reply]

pehhh byk btul alasan x munasabah die ye kakD...tp mmg sy pun selalu gak kena camni...camnela org melayu nak maju bila meniaga camni kan...x jaga hati customer lgsg...ish3...

dwaty said... [Reply]

hahahaha... adoi... biala tu kak... yang tak tahan tu... nak masak apa ikut hari... baik tak yah buka kedai kalau macam tu... huhuhu...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@Isteri Encek Bard : memang ada..ni yg pening ni...kdg2 klu nk p kedai hati dah mcm tak best ja....

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@Diela Zaimi : ha tu la pasai...memang tak penah jaga hati customer pun...ikut suka hati lepa ja...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@dwaty: tu la...suka suki dia ja..

MummyEcha said... [Reply]

ader gak kedai cam gini...nie nak meniaga betul2 atau nak main2 nie...kita nak bagi rezki kat dia buat cam tu lak.....geram plak rasanyer...Kak D kedai nie kat mana yer?mana tahu nanti balik kmpg leh buat lawatan.

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@MummyEcha : ni kat titi gajah ni la...kedai dia tepi jln...kat airport..

ainnoraini said... [Reply]

ade jugak mcm ni...
manusia...manusia...nak kasi tambah rezeki kat dia pun buat hal...

org sepatutnye kena jaga pelangan..baru boleh beritahu org lain plk kedai tu ok...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@ainnoraini : tu la kan...kita nk bg rezeki kat dia pun byk lg alasannya..

NM02 said... [Reply]

salam kenal ladyzul

qemaishak said... [Reply]

gambar stoberi tu tak blh tahan tu..terliur merah menyala lagi:)

~ yus ~ said... [Reply]

memang tak masuk dek akal betul alasan dia ya kakD...huhu.

Nak beniaga pun sekadar melepas batuk di tangga baik tak payah. Bila tak maju, salahkan orang pulak, nilah orang kita..huhu

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@NM02: salam kenal n singgah2 la selalu ye...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@qemaishak : itu sebagai penyeri cerita yg tengah hot...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@~ yus ~ : ha tu la pasai...org meniaga ni...memang tak boleh mencari alasan...kita nk bg rezeki kat dia pun terseqot...itu la peniaga zaman skg...

ciK LyndaWawa igUana said... [Reply]

wah......sedaapppp..stoberi tu..huhuh

Sharinginfoz said... [Reply]

macam2 alasan pelik betul

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@ciK LyndaWawa igUana : naknak?ambik la...hehehehehhe..

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@Sharinginfoz : arini nasib tak dak pula alasannya...

Ati Masrif said... [Reply]

pandai betui dia berniaga no..

boleh cepat lingkup....hahaha

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said... [Reply]

nasib baik tak ada gambo kedai tersebut..kalau ada sah sah gua tak singgah sana

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@Ati Masrif : HAHAHAHHAHAHA...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@b.r.u.t.a.l.s.o.l.o : tu yg kakD tak masukan...klu masuk sah2 hampa & sapa2 yg baca N3 ni tobat tak p dah kedai dia...

syariza09 said... [Reply]

KakD, suruh dia tutup kedai la, hati kita pon x sakit :)

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@syariza09 : ingat skali2 nk jg ckp mcm tu...oleh kerana hati kakD ni baik ja...klu tak....hohohohoho..

Myra Jay said... [Reply]

Hehee, lawak tul.. Macam tu kedai makan pun ada ke..heheee

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@Myra Jay : Hari plak alasan dia tak dak duit kecik...adussss..poning betoi den dgn dia ni...

aDisH.sHidA said... [Reply]

kedai nie ke yg kak d dok kata tu

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@aDisH.sHidA : yaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ·٠•●★MY BLOG MY STORY★●•٠·˙™
Design with love by CikBulat