Monday, August 8, 2011

CUAI&TERSILAP PASTU BUAT BODOH●•٠·

Petang kemarin lepas saja balik dari bazar ramadhan aku suruh la encik su0mi aku boh minyak kereta siap2 al-maklumlah aku ni jenis segan nak p boh minyak...ini lg satu perangai buruk aku...cukup malas kalau nak p petrol pump...entah knapa...

bila aja sampai kat petronas depan shahab perdana tu...encik su0mi aku memaking kereta seperti gambar dibwh :-
yg aku bulatkan tu ye...TAPI kereta kami paking belah yg tak dak kereta(belah kanan)
gambar ni aku sambar kat pokcik Go0gLE

ok lepas pada tu incek su0mi aku ke kaunter bayaran utk bayar.. jiran sebelah(bukan jiran pun..TAPI dah dok sebelah pump kami...aku namakan dia jiran) tu pun baru nak p byr juga...incek su0mi aku isi dgn harga 20 hengget...jiran sebelah membayar dgn harga 15 hengget...tau apa jadi?

budak kaunter tu silap kit in....yg jiran kami tu...dia boh 20 hengget...yg kami punya dia boh 15hengget...yg bestnya...jiran kami tu..mesti lah dah tau sah2 kata dia dah isi lebih...TAPI boleh pulak dia buat bodoh jaa..lepas saja isi terus naik kereta dia....sepatutnya dia mesti kena bgtau kat kaunter la kan...

nasib la incek su0mi aku belek tngk kat petrol pump tu...pasal sampai 15 hengget ja dia berenti...jiran sebelah aku ni...memang nak blah dah...(dia dah siap isi)TAPI oleh kerana bangla yg jaga kat petrol pump sebelah lg 1 melihat isyarat yg diberikan (suruh keta proton saga neo tu berenti) terus dia ketuk(dgn tangan ja)semasa kereta itu melalui petrol pump sebelah... pastu kereta tu pun berenti...bangla tu suruh tuan punya kereta ke kaunter la...nasib dia pun ok mau lg p byr...kalau dia kata dia tak mau byr?mcmana pulak tu?(tapi tu la kdg2 org akan ingat tu bukan salah dia...)

apa lg....P tambah lg 5 hengget utk dimasukkan ke tangki minyak aku la...kalau lah kereta tu bawa laju sikit...dan lepas mcm tu saja....aku senang saja...tobat aku suruh budak kaunter tu tambah guna duit dia...sapa suruh buat keja cuai kan....geram aku...kalau tak memang dah kena la budak tu...kalau aku yg p setel la....Nasib dia la encik su0mi aku yg p setelkan.....

p/s : kalau hampa nak isi minyak tngk2 la sama kat petrol pump tu betoi ka lepa kit in dgn harga yg kita beli...takut2 jadi mcm aku ni.....

28 ,2788 Yang Dah Komen:

misya said... [Reply]

tu la org len yang cuai org len yang kna

qemaishak said... [Reply]

la blh silap gitu pulak..kena bagitau no.pump siap2 masa bayar.

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said... [Reply]

careless giler budak yg jaga kaunter tue...kakD duduk mana ek sebab isi minyak kat shahab perdana....area perumahan ker? umah ai TRM...tahu x?

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@qemaishak : mula2 akak pun ckp mcm qema gak...incek su0mi akak dah ckp katanya....

g0m0k9enDek said... [Reply]

kalo gp, mmg pandang jer kat meter miyak tu

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@☆*♥L@dy @yU♥*☆ : rumah mak kakD kat Taman Wira mergong dulunya dikenali dgn Perumahan Awam Mergong...rumah kakD kat Gunung Keriang dear....

L said... [Reply]

jom berfikir sejenak..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/jom-berfikir.html

..cik gugu.. said... [Reply]

dlu gugu kje cmni x pnh jd kt gugu tp jd kt member.. majority customer xkn byr blk sbb bkn silap dyowg ;)

d_LA said... [Reply]

adeh, budak kaunter tu dh terkonpius yer, terus jiran sebelah tu amik kesempatan..hoho

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said... [Reply]

TRM- taman rakyat mergong ngeeee

sha a.s said... [Reply]

betul la..kena bhati2..kena alert!

Tika said... [Reply]

memang banyak terjadi.. kena hati² . Kalau guna kad kredit pula.. pastikan dapat resit semua.. kalau tak nanti ada yg menyambung isi sbb macam tak habis kita isi atau dia tak letak betul pump..

kakcik said... [Reply]

Takkan sebab posa budak tu jadi mamai kot!

Noriz sini... said... [Reply]

ekekek, kelako ada geram pun ada...

jiran tu pun leh je uat muka selamba ek...chettt!
tpi sib baik dia cover balik...hihi

syariza09 said... [Reply]

dia ingat minyak free kot, tu yg cpt2 nk blah..hehehe

Papa Mifz said... [Reply]

sabo kak bulan2 pose nih...:)

NM02 said... [Reply]

ai plak... budak kaunter tu yang salah, nasib baik dia cakap dia tanggung

syariza09 said... [Reply]

spatutnya blog sy, bila nk komen trus kluar mcm komen kakD.
tp sebab blog ting tong, dia kuaq page komen pastu kena klik sekali lg post komen, baru la kuaq..huhuhu...geram sungguh la

mozuba said... [Reply]

Isi minyak sampai naik minyak...hihihi

♥cmª shIemª♥ said... [Reply]

x penah lg jadik cnggitu..
tp cuai sungguh la..

Myra Jay said... [Reply]

Myra suka p petrol pump :)
Setakat nie tak penah kena lagi...
Hope tak terkena..

ainnoraini said... [Reply]

kak ain pun mals nak gi isi minyak ni...selalu jer suruh en somi yg isikan...
bile terpaksa jer baru pegi...


tak pernah kene lagi mcm tu...mintak2 jgn la..susahkan...

gadisBunga said... [Reply]

tak penah jadi kat saya macam ni, tapi ada terfikir jugak kemungkinan budak cashier tu tersilap.

tup2 jadi kat lady D...

Asmara said... [Reply]

Hi kak D! iyer la kan, mmg kene hati2 dan cek sebelum isi. rm5 ok lagi tetiba kata nak isi penuh lagi haru. :D

✿....rossa alina....✿ said... [Reply]

ISHHH XMO LA ISI MINYAK TIME BUSY2..NANTI JD CMNI..HUHUHU..

Isteri Encek Bard said... [Reply]

ini orang nak ambil kesempatan ni kak

THE LEKAT LEKIT STORY said... [Reply]

sepatutnya budak kaunter tu la kena byr. sapa suruh cuai. nasib baik org tu berhemah..

aizamia3 said... [Reply]

setakat ni alhamdulillah isi minyak di tempat yang biasa isi sampaikan dah kenal dengan akak yang keje kat stesen minyak tu.. hikhikhik..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ·٠•●★MY BLOG MY STORY★●•٠·˙™
Design with love by CikBulat