Wednesday, June 8, 2011

CheQITA CAMPUR2●•٠·

Assalamualaikum....
ceh tajuk....boleh mcm tu...biaq p la no...kira boleh la no...sbb cerita yg aku nk up ni pun dah kira2 hampir2 nak basi dah pun...biasa la rumah i tak dak line internet...aku bohong hampa ja...*yg sebenarnya aku tak bayar lg bil berokband aku...hehehehe..*


Cheqita no.1
ok mula2 sekali aku nak cerita tempat yg aku p mkn kenduri ni...yg bestnya kampung yg aku p mkn kenduri ni..boleh dikatakan setiap buah rumah(bold sikit) lepa jadi peladang yg berjaya...hampa tau dak lepa taman pokok apa?







cer hampa teka.. ni pokok apa?









ha...pandai pun...
ini pokok ketum....
aku sampai tak tau nak cakap apa...sampai tenganga mulut aku tngk..boleh dikatakan semua org kampung tu taman pokok ni...kayo la lepa...sekilo klu tak silap aku RM40.00 kot...ni pun aku tau dari sumber yg boleh dipercayai lah...aku mls la nk tulis kg ni kampung APA?nanti ada yg marah kat aku plak....sampaikan aku lupa nk snap pict pengantin punyanya khusyuk dok tngk ladang lepa....pastu ada lg pokok yg aku snap...pokok ni air dia memang sodap diminum bukan mcm pokok kat atas tu....

abaikan model yg tak berbayar itu...

hampa kenai dak tu pokok apa?tak kenai...tak tau.....ok2 aku cerita...ni pokok nipah..air nira dia sodap diminum..buah dia pun sodap dimakan...mai kita zoom tngk buah dia...




ini la buah nipahnya...TAPI sory no aku tak dak parang nak belah buah ni...lg pun ni pokok org..aku sj nak snap tunjuk kat hampa ja..setahu aku isi dia warna putih....









Cheqita no.2
keesokkan harinya aku p kenduri lg...biasa la cuti sekolah.. musim kenduri la no...masa kenduri ni aku tak jumpa apa2..mai aku tunjuk kat hampa pict pengantin sudah la...

aku snap pict lepa ni siap tngh makan lg....sepupu aku yg pakai bj hijau lelaki yg pakai bj warna gold tu pompuan...adik beradik aku harus hensem+cun ok...

mana aci asyik pengantin ja interprem...aku pun nanak jg...yg ni plak sepupu aku yg pompuan jg...cun kan?hehehehe...farah tu dok tngk jari yg ada inai...sungguh anak aku terpegun...



ok cukup setakat ini dulu...nanti aku sambung di lain entry ok.....takut hampa cepat cemuih plak..dok cheqita panjang2....



18 ,2788 Yang Dah Komen:

Hanis MY said... [Reply]

o gitu ghupenyer..jakun sat hehehe lawanyaaa baju i likeee... cobitkan farah tuk hanis geram tul tgk...

Melati said... [Reply]

ahaaaa pic kawenn =))

Isteri Encek Bard said... [Reply]

tak cemuih lah kak d

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@Hanis MY : bj kakD ka?ooo..terima kasih sbb puji bj i...hehehehhee...
ha nanti kakD tlg cobitkan ye...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@Melati : ya la...kan skg musim cuti2 sek ni...ramai la yg dok kawen2...sbb tu la i ambik pict kawen2...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@Isteri Encek Bard : oh ya ka?daku sgt2 terharu...nanti i cheqita lg no...

♥ Frau Reen ♥ said... [Reply]

selamat pengantin br buat pengantin..jom jln2 blog rin

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@♥ Frau Reen ♥ : ok skg jg kakD terjah blog kamu ye..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply]

tak pernah rasa buah nipah...jgn la ngidam nak mkn buah tu pulak!hik3

ainnoraini said... [Reply]

kak ain ahad hari tu pun gi kenduri kahwin..

pengantinnye 2 pasang jugak..mmg meriah..

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@Lydia Miza(Aidyl Azim) : olo2 kesiannya..sory ye dik...ter"publish" kat org mengandung la plak...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@ainnoraini : kan2..jarang kita dpt tngk pengantin 2 pasang...

save bajet jg tu...

zaidah said... [Reply]

cun n handsome perantin baru tu....selamat pengantin baru...

agak2nyer orang kat kampung tu dah kaya agaknyer jual daun ketum...tak ade ker pihak berkuasa buar tangkapan...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@zaidah : tu la yg kakD hairan tu...mana p pihak berkuasa ni pun tak tau la..

ieda said... [Reply]

ahaaaa selalu tgk daun je ... skrg baru tgk pokoknya ekekke :)) memang kayoo sape jual daun nie tapi kalau banyak dah jadi bahaya sbb dia dah di kategorikan sejenis dadah ..

cantik pengantin ! :)

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@ieda : ni kira D ambik contoh ja ni..klu ikut setiap buah rumah ada tau pokok ni..memang gila betoi lepa ni..berani sungguh...

syariza09 said... [Reply]

dasyat sungguh org2 kampung tu. ni betoi2 peladang berjaya..
x pa la, nanti kita suruh karam singh warya terjah kt sana pulak

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@syariza09 : btoi2..rasa2nya nak kena jg suruh karam p terjah ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ·٠•●★MY BLOG MY STORY★●•٠·˙™
Design with love by CikBulat