Thursday, June 9, 2011

INI CheQITA CAMPUR2 YG LAST PART 2●•٠·

Assalamualaikum semua...ok tanpa membuang masa aku teruskan penyambungan cheqita yg kemarin(08.06.2011) ye...sapa2 yg belum baca sila lah klik di >>> SiNi bukan apa takut hampa heran plak mai mana cheqita yg ini plak...ok2 terus sambung sbb ada yg tak sbr nak tau ni...aku akan taip selaju mungkin...*konon la kan...*

Keesokan harinya aku ke pej.tanah Alor setar utk menyerah semua borang & kelengkapan salinan yg dikehendaki...

aku : Assalamualaikum cik...saya nak serah Borang P ni...

budak kaunter tingkat 1(org lain plak bukan budak yg kemarin) : sebentar ye kak..saya panggil pegawai yg berkaitan...

pegawai yg berkaitan : ya kak..mana borang yg akak dah isi tu?

aku : nah...*sambil aku serah pada dia*

pegawai yg berkaitan : ooo..yg ni kak kena buat dulu Penilaian harga moto....

aku : la saya dah buat dah...tak tngk ka?

pegawai yg berkaitan : ooo..sory saya tak perasan...TAPI kak surat ni kurang2 kena la ada chop nama kedai moto...

aku : la pulak...kemarin kata klu kedai moto tak leh buat...minta lepa nilai harga pastu kata boleh buat sendiri..

pegawai yg berkaitan : ha tak boleh kak oii..kena la ada chop mohor sikit...

aku pun tanpa membuang masa terus ke kedai moto yg bg nilai harga tu...TIBA-TIBA aku p bg lepa tak mau chop company lepa plak....Adusss..aku sudah pening & geram disitu...Dan tanpa membuang masa jg...incek su0mi aku bw keta terus ke chin hin kat jln putra plak...nak cuba nasib disitu sdgkan nilai harga tu bukan lepa yg buat...

lepas ada perbincangan disitu...incek su0mi aku terus mai kat keta...dan terus berkata YANG SEBENARNYA infomashen yg kita dpt ni semuanya silap belaka...*info ni semua dari pej.tanah la*YANG SEBETULNYA kena bawa moto & geran sekali p buat penilaian harga kat PUSPAKOM....dan kami terpaksa balik rumah dulu untuk mengambil moto..bila aja sampai rumah aku pun col adik aku yg pakai moto tu.....tut..tut..keja aku tergendala lg...sbbnya adik aku masa tu ada kat jitra..moto ada kat tempat keja dia...hai sgt2 la geram...urusan belum selesai lg...

Keesokan(08.06.2011) hari adik aku bawa la moto utk di timbang tara kat PUSPAKOM hampa nak tngk dak hasilnya?Upah dia baru RM30.00 sahaja....

nilai sebenar moto tu hanya yg aku gariskan warna merah kat helaian PUSPAKOM 
surat yg bertindih di belakang tu la yg aku dok ulang alik 2,3 kali ke pej.tanah...disitu aku ada gariskan warna merah utk menunjukan no.fail yg TERAMAT-AMAT PENTING sekali...


bila dah selesai semuanya...adik aku pun p la serah semua borang & salinan yg perlu utk proses harta yg tertingal itu...bila dah serah semuanya adik aku dapat surat ini plak....


maknanya urusan ni sudah selesai disini dulu...nanti lepa akan panggil pula utk proses seterusnya...Selesai sudah utk proses kali ini....urusan ni mengambil masa 3hari juga la...


Moral of the story : 
  1. Sebenarnya URUSAN PENTING mcm ni kita jgn lengah2...bila dpt tau kata ada harta yg tertinggal terus buat tak payah tunggu sampai dah terjerat baru kalut nak buat...
  2. Info : org pej.tanah patut tahu kat mana yg perlu moto di Nilai bukan pakai main cakap saja..
  3. Sila semak dulu borang yg diberi...
  4. Bila dah buat urusan ini anda semua harus menjadi seorang yg PENYABAR <----(bold sikit disitu)sbb kalau tak sabar mesti kecoh jadinya....
  5. hampa fikir sendiri lah apa yg perlu hampa ambik ikhtibar...




16 ,2788 Yang Dah Komen:

zaidah said... [Reply]

KE SANA KEMARI MUMMY SETTLE KAN RUPANYER SALAH INFORMATION...YANG PENTING SEMUANYER DAH SELESAI...BETUL MUMMY KLU TAK SABAR MEMANG NAIK HANGIN SATU BADAN...

ainnoraini said... [Reply]

macam2 ye...tak pernah lagi kene mcm tu..
kalau kene harus meroyan sekejap agaknye..

tq ladyzull kongsi kisah ni...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@zaidah : ha tu la pasainya...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@ainnoraini : sama2...sharing is caring kan....

syariza09 said... [Reply]

sib baik la kak d ni jenis org yg sabaq kan..kan..kan :)

tp sabaq2 pon berasap juga la, bila depa buat kita mcm bola..peluh ketiak wehh, nk panjat tangga sana sini...jgn marah no, lawak2 jaa :)

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@syariza09 : ha btoi2 tu..sbr2 jg..tapi peluh ketiak ni tok sah dok ckp la..geram pun ada gak...TAPI dari sini lah jg kakD dpt belajar dr kesilapan kita sendiri jg...

diana said... [Reply]

karenah birokrasi pun ya jugak..kan??
tapi tu la..silap kita jugak dok tangguh2 buat kerja..

qemaishak said... [Reply]

mmg kena sabar la camni, patut yg berkenaan terus bgtau cara yang betul la, xdak la duk p mai buat tu buat ni kan..

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@diana : tu la pasainya kakD share kat sini..sekurang2nya jgn ada yg buat silap mcm ni lg..

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@qemaishak : tu la...nasib ambik masa 3hari ja...mau seminggu naik pening jg dibuatnya...

♥cmª shIemª♥ said... [Reply]

susah payah kehulu kehilir,salah informasi rupanya..cian kat akak..x pe la kak..sabor jer la..
terima kasih utk peringatan tu..:)

ieda said... [Reply]

x suke semua nie .. kan bagus semua nie org lelaki yg buat .. mereka lebih sabar dan coool kan huhuh

suri solehah said... [Reply]

kadang terfikir gak ye..nak sekeh kepala sapa kalau jadi gitu...huhu

MAPPIAU said... [Reply]

hehehe memang banyak iktibarnyer kakD, Nasib baik kakD sudi share kat sini, sekurangnye adela jugak info terbaru yang saye boleh tau hehehe

noor said... [Reply]

kakD thanks share benda nih..xpenah lg
sharing is caring muahhhhh

♥cmª shIemª♥ said... [Reply]

mai guling gulingan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ·٠•●★MY BLOG MY STORY★●•٠·˙™
Design with love by CikBulat