Tuesday, May 24, 2011

SAHAM AMANAH YG PERLU DIJAGA●•٠·

Assalamualaikum...hampa semua dah bekfes ka?aku dak lg...tengah tunggu makanan dari kakG yg nak beli...
Hari ni aku nk bercheqita berkenaan SAHAM AMANAH ni la...skg plak dah demam.... penangan dari Jarum yg sgt di takuti oleh dia & ibu dia...*teruk kan aku...tngk jarum pun dah takut...telah la ank aku...*

Dari kemarin petang sudah terasa kepanasanya badan dia...*aku dpt tau dr maktok dia* pastu asyik tido ja...incek Su0mi dah balik keja terus ambik dia...pastu incek Su0mi kata dia drive sambil pangku ank tengah lali ala2 nk tido gitu...

Bila dah mai ambik aku plak..nak tido atas riba aku...yg paling aku sedih...bila aja dia tido asyik2 terkejut ja...entah apa yg diterkejutkan...maybe dok teringat lg misi tu dok cucuk dia kot....

Bila sampai rumah aku nk suapkan dia moi (bubur nasi) makan pun sikit sgt...pastu aku bg minum air masak pun dah tak mau...pujuk2 minum jg sikit...pastu aku bg mkn ubat plak...punya la susah nk bg mkn ubat ni...tu pun dpt bg mkn sikit ja....

Muka dah ala2 lali.. dia pun rebahkan badan kat atas riba aku...TIBA2...Termuntah balik semuanya...punya la byk dia muntah kesian aku tngk...muntah pun sambil tngk aku...seolah2 mcm nk bgtau kat aku la yg dia sakit la tu...ibu faham dgn kesakitan yg kakak alami...klu boleh ibu nak mengganti kan tempat mu sayang....


Aku semlm pun tido tak berapa jeqap(nyenyak)...dok tngk dia kot2 la jadi apa2 plak...bila dah demam ni semua benda boleh terjadi...tu la yg paling aku takut....

kesian kan tngk ank...bila dah demam....

23 ,2788 Yang Dah Komen:

~ yus ~ said... [Reply]

Sian farah demam ya? Akak masa balik dari klinik semalam tak beri dia ubat deman terus ke? Satu lagi sampai je rumah terus tuam tempat kena cucuk tu.

Itu yang Yus selalu buat, petua dari emak yus, kalau anak kena imunisasi, tak kiralah dia dah demam atau belum, balik je terus tuam tempat kena cucuk tu dan beri dia uabt demam. Alhamdulillah semua anak2 yus tak pernah demam di sebabkan kena injection. Biasa mereka demam sebab lasak sangatlah..hehe

Apa pun semoga Farah cepat sembuh ya...

Anonymous said... [Reply]

alahai siannya... demam plak.. biasa la kalo kena cucuk 3 serangkai tu mmg demam walau pun budak tu jenis lasak.. alhamdulilah ank ida yg 1st.. cucuk apa x penah demam dan riau.. bila mai besaq ni ja mcm2 akai.. si adik x tau lg mcmna.. so far x riau kuat la.. demam pn ala-ala ja.. hopefully Farah cepat lega demam dia.. go gurl...

Maya Mayana said... [Reply]

anak yana pn baru lepas baik demam..alhamdulillah sehari dua je demamnya...semoga si manja anda cepat sembuh yer

ieda said... [Reply]

huhuhu musim demam nie dik .. sedih bila tgk .. x larat je .. sedangkan kita x tahan .. ini kan anak2 kan

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@~ yus ~ : dah buat dah semua tu..tapi nk demam jg...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@Anonymous : minta2 mcm tu la..cepat2 sembuh..

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@Maya Mayana : terima kasih...minta2 mcm tu la...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@ieda: tu la...

Rye the X-Superpornstar said... [Reply]

selalu ceria tetiba demam..kesian..

aku tadi macam nak naik tengok dia tapi paham2 la hang panggey aku kali kedua nak tanya buah konen tu pun aku dah macam 'awat jauh sangat tah rumah dia neh!' kahkahkah!

tak pa..hang bg paracetamol tu banyak-banyak..jangan bagi dia pakai baju tebai-tebai...nanti panas tak keluaq.

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@Rye the X-Superpornstar : tu la tadi aku tngk hg pun kesian....

ok..terima kasih utk peringatan...

ainnoraini said... [Reply]

keciannye dia...tu demam kene cocok 3 serangkai ker...

makan ubat ye farah..nnt cepat baik boleh kaco ibu lagi ye...

NM02 said... [Reply]

sembab mata dia

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@ainnoraini : eemmm..demam kena cucuk 3 serangkai la tu...

cewah nasihat yg sgt baik...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@NM02: tu la ingat tak dak yg perasan...

Hanis MY said... [Reply]

siannya huhu..odaijini farah cyg...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@Hanis MY : sian je ke?mana nya ais krim?<------ Farah yg berkata...

syariza09 said... [Reply]

harap2 demam sat ja kot, penangan cucuk la tu. kita sbg mak ni, kalo blh rasa nk amik ja demam depa ni kan kakD...sabaq no

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@syariza09 : tu la...sedey tngk...biaq kita sakit tak pa lg...

Scya Lollita said... [Reply]

cyannye . mst rsau kan kalau anak2 sakit . mcm mak kita dlu rsaukan kta (':

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@Scya Lollita : hari ni ank dah ok dah...

qemaishak said... [Reply]

Betul tu, qema pun buat cam kak yus tu , kalu tak tuam pun letak vicks keliling tmpat cucuk tu..

Harap farah cepat sembuh..
sian tgk kalau anak selalu ceria demam ni kan kak..

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@qemaishak : tu la kak dah buat dah...TAPI nk demam jg nak buat mcmana kan...

Hari ini kakD tngk dia dah ok dah...Alhamdulillah...

TERIMA KASIH la yg mendoakan Farah cepat2 semboh....

Princess Nur said... [Reply]

semoga baby cepat sembuh ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ·٠•●★MY BLOG MY STORY★●•٠·˙™
Design with love by CikBulat