Monday, May 16, 2011

KENANGAN MASA JADI CIKGU TADIKA●•٠·

Assalamualaikum..
pertama sekali aku nk ucapkan SELAMAT HARI GURU pada cikgu2 yg pernah mengajar aku dari Tadika hingga ke tingkatan 5...Terima kasih cikgu...& pada ank saudara aku 2 laki bini Shaskinah Hassan kwn2 aku Najwa Farhan , Normashitah Mat Zain , & tak lupa juga kwn2 alam maya aku Cik Mas , Diela , & sapa2 yg bergelar CIKGU / GURU semoga anda menjadi pendidik yg berjaya kelak.Insyaallah...

ok skg stat bercerita pengalaman aku pernah jg menjadi cikgu tadika...nama tadika tu TADIKA ABYAD masa aku mengajar dulu memang best gak la...budak2 yg aku mengajar ni semua ank2 cikgu..lepa ni pandai2 belaka..kira lepa senang faham la..apa2 kita ajaq semua tak gaduh ulang 2,3,4 kali lah...

yg aku nak cerita ni masa hari guru la..semua budak2 akan bw hadiah bg kat cikgu2 semua..*almaklum la lepa kan ank cikgu* cuma ada sorang ni ja dia tak bw hadiah pastu teqheyak2(nangis)..aku tanya la dia...pasal dia teqheyak?dia jwb sbb tak bg hadiah kat cikgu....la pasai tu ja pun...aku pun pujuk la...ala tak pa hai tak bg hadiah kat cikgu...cikgu bukan nya nk marah ka...keesokkan harinya dia bw jg hadiah kat cikgu2...*mak dia ckp dia nk jg beli hadiah kat cikgu2 dia sbbnya kwn2 lain semua belikan hadiah utk cikgu....*tu la budak2 kan...

pastu ada la lg sorang ni..budak ni plak memang jenis ketegaq(degil) tak dak dah...sampaikan nak mkn dlm mulut dia pun segan nk suap..apa tah lg la nk buat kerja2 melukis,mewarna lg la dia tak mau...nasib la aku memang layan dia..nak mkn aku tlg suapkan..nak melukis & mewarna aku tlg gerakan tangan dia ..cikgu2 yg lain malas nak layan dia...TAPI dlm diam2 dia memang budak yg bijak...setiap apa yg kita buat kat dia..dia balik cerita kat ummi dia tak jatuh satu pun..maksud aku disini...dia bgtau kat ummi dia yg cikgu2 lain semua tak mau layan dia...cuma cikgu Diana *terbold la plak kan...*ja yg mau layan dia...

pg esok tu ummi dia pun mai antaq dia mcm biasa lah...pastu ummi dia tanya mana satu cikgu diana ni?aku dgn terketaq2 menjawab la...

aku : saya la cikgu Diana tu...

ummi budak tu : oooo..ni la cikgu diana ye....pastu dia terus ucap TERIMA KASIH la sbb melayan karenah ank dia...dia bgtau kat sy cikgu2 lain semua tak mau layan dia..*dia lg la faham perangai ank dia kan..*dia kata cuma cikgu Diana ja yg mau layan dia...

aku : fuhhh..lega rasanya..ingatkan apa benda tadi...

lepas pada tu aku pun dah berenti mengajar sbb dah dpt keja lain...TAPI memang best la dpt menjadi cikgu dlm masa yg singkat ni...

masa aku nak kawen plak...aku p la bg kat jemputan kat bekas2 ank murid aku ni...yg mai kenduri aku cuma Aisar(budak yg ketegaq)dan budak yg teqheyak(nama dia salleh) tu ja yg mai dgn keluarga masing2...yg lain  langsung tak mai pun..huhuhuh...

Aisar siap pesan lg kat ummi dia jgn lupa nanti p kenduri & bw hadiah umah cikgu Diana..*aku tau mana kata dia ckp mcm tu?ummi dia cheqita kat mak aku la...*TAPI sayang memang aku tak sempat jumpa dia sbb aku kenduri sama saqi dgn pengantin Lelaki...



p/s : SELAMAT HARI GURU jg buat incek su0mi aku...*incek Su0mi aku cikgu jg..cikgu mengajar memandu hehehehe*

4 ,2788 Yang Dah Komen:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply]

Selamat Hari Guru buat semua guru dan yg pernah jd guru..hehe..cam saya

MAPPIAU said... [Reply]

uhuk uhuk patutla dari tadi dok tersedak2 rupenyer name ku di sebut2 kat sini, kelesss cekgu diana lagi akekekeke *sila la lempang saye laju2 kakD*

hehehe nak wat camne kan dah kebetulan name kite same kan kak kan hehehe

anyway cikgu Diana (wah gile janggal taip name sendiri hikhihik) diana nak ucapakan selamat haru guru buat cikgu diana hihihihihi.

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@Lydia Miza(Aidyl Azim) : wah2 LM pun pernah jd cikgu gak ye....hehehhe..
selamat hari guru gak buat bekas cikgu....

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@MAPPIAU : terima kasih....
ok la tu nama kita serupa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ·٠•●★MY BLOG MY STORY★●•٠·˙™
Design with love by CikBulat