Tuesday, July 12, 2011

BUAH RAMBUTAN●•٠·

Ada yg panggil buah tu buah RAMBUTAN ada yg panggil buah RAMBUT...mcm2 kan panggilan org...lain negeri lain panggilannya...

SYA kemarin kamu cerita pasal buah ni kan...eemmm..harini KakD plak...mana boleh tayang sorang2 kakD pun nak juga...<---perangai dengki tu tetap ada...hahahaha...TAPI sya lagi best kan.. sbb ada pokok sendiri...

aku sebenarnya dah tak berapa gemar dgn buah rambutan ni...MOTIPNYA? <--sapa nak tau sila klik tang tulisan warna merah itu...TAPI hari sabtu minggu lepas aku ada p rumah mak menakan aku kat kg.Pancur,Pokok Sena...tiba2 aku terpandang pokok rambutan yg buahnya begitu lebat sekali...dan2 rasa teringin nak makan...mcm dok dlm mulut dah ooo..punya la lapaq...tngk buah pun dah terangkat...tambah2 baru petik dari pokoknya...buah fressh tu...

pokok tu bukan pokok mak menakan aku..pokok tu pokok jiran dia...oleh kerana aku begitu rakus dgn lahapnya hendak memakan...maka sepupu aku menawarkan diri utk p tolong beli dekat aku...aku bg kat dia RM10 pastu dia pun terus p beli...

TIBA2..dia patah balik mai..(dlm hati aku berkata : ala kwn ni tak mau jual plak ka...)padahal..dia nk tanya aku bopa hengget nak beli?aku pun dgn megahnya menjwb : apa kata hg beli kesemua duit yg aku bg tu...<--- aku bajet org yg kelaparan la...ingat RM10 tu mcm sikit ja dpt buahnya....

agak2 hampa byk mana yg aku dpt dgn harga RM10 tu?cer hampa berfikir sejenak....sebelum tu mai aku zoomess buah yg sodap lg meletup itu....

perghhh...memang sodap lah....

ok.. hampa dah tau dah byk mana yg aku dpt dgn harga RM10 tu?tak tau jugA...OK2..sila hampa semua percaya...aku dapat buah tu dgn segundi bekas gula 50kg tuuuu....banyak wey....jenuh nak makan....kalau aku jual mesti aku untung byk kan...oleh kerana aku ni kan pemurah...bold sikit...balik pada tu haruslah aku bahagi.. rumah mak(banyak sikit sbb ramai) aku(ambik sikit ja lah..)sbb byk sgt wey...larat ka nak makan sampai 1 guni...


18 ,2788 Yang Dah Komen:

zaidah said... [Reply]

banyak tu satu guni....memang jenuh nak habiskan....

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply]

wahh untungnyer...saya sejak smpi tanah air br jmp sekali..tu pun masa nak antar hubby ke klia.rm8 sekilo.smpi skrg lum pernah jmp kat sgmt lg...mmg frust

Mama Gee said... [Reply]

merahnyaa rambuttt....sedapnyaa....nyum2...

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said... [Reply]

perhhhh kenduri rambutan la gini KD....sedapnyer ...dah musim rambutan jer...teringin nak makan sini x dak juai...uwaaaaa

SYANI said... [Reply]

Sapa nak batuk, makan la buah ni banyak2..heheheh

Salam ziarah... ur 597 follower!

sha a.s said... [Reply]

amboii kak, merah menyala tau...gerammm nye!!!! tp sha lebih suke rambutan gading...isis lebih sedap, x berair n kulitnya lekang dr biji :p

NM02 said... [Reply]

mu tahu tak betapa mengidamnya kawe dengan buah ini. tetapi dek kerna demam, ku lupakan dulu...

ieda said... [Reply]

uishhh murah tuu dik .. waaaaaa sakan makan nie .. tapi jaga2 dia panas kan :) leh buat sakit tekak nanti ..

misya said... [Reply]

kak d wah merah la mak ngah,wewittt,sya dah mabuk rambutan dah la kakd,mkn rambutan dah rasa buah laici,hahaha poning dah

Hanis MY said... [Reply]

pass la sini cikit kak D wuwuwu... terliur ni

~iz~ said... [Reply]

rezeki tu...:)

org kata rambutan ni sejuk...
boleh meroyan kalau dalam pantang makan..tul ker..??

syariza09 said... [Reply]

banyaknyaaaaaa sampai seguni, moral of the story: sebelum membeli, kena rajin bertanya dulu....hehe

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said... [Reply]

kopek rambutan tu isi dlm peti ais..sedap wooo

♥cmª shIemª♥ said... [Reply]

banyak nye kak d...meh la bg ckit...
sodap tu....terliuq sudah...

~ yus ~ said... [Reply]

banyaknya sampai seguni..

kalau kak yus, tak berapa suka rambutan..hhuhu

Paling banyak makan dalam 2-3 biji je..:)

KILA said... [Reply]

Orang2 Kedah memang murah hati.. Aips! Kedahan la pulak..Hehehe..

ciK LyndaWawa igUana said... [Reply]

musim rambutan ke sekarang kak? huhu

Diela Zaimi said... [Reply]

adoi terliur la kakD...warna merah menyala...x leh jd ni...blk kang kena paksa hubby suh belikan gak...huhhuhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ·٠•●★MY BLOG MY STORY★●•٠·˙™
Design with love by CikBulat