Monday, July 11, 2011

GARDENIA | DELiCiA:Butter Toffee●•٠·

eemm...dah kata byk benda nk story mory ni...ni salah satu story yg aku nak kongsi dgn hampa...ceritanya bermula begini...cer hampa tngk pict yg atas tu...hampa pernah rasa ka belum?aku?pernah..mula2 beli..terus terasa rugi sbb beli cuma 1...aku berebut dgn ank aku juga la cerita dia sbb beli 1 ja....

last2 ibu la kena mengalah kan...oleh kerana roti ni amat2 sodap...aku hari2 nak mkn puas2..bila dah jemu dan2 tak mau dah..aku punya peel...kalau rasa benda apa yg sedap2 aku WAJIB beli selalu sampai jemu...itu peel buruk aku...entah kenapa dari kecik sampai besar tak boleh ubah dah peel ni...

dah tu sekali beli bukan dlm kuantiti yg sikit...banyakkk tu...kalau aku sekali p beli 10bungkus aku hangkut...sbbnya roti ni kat 1 tempat ja aku jumpa...kat TSB PUMPUNG..kat kedai runcit lain aku cari2 semuanya payah dpt...termasuk la kat kedai MESRA PETRONAS...MOTIPNYA? kenapa susah cari aku pun tak tau...

bila roti ni sudah jemu utk dijamah...aku tak kan beli dah...walaupun bila dah senang jumpa kat mana2 pun...buat masa skg aku masih tak jemu lg...masih lg dok mkn roti ni...tak kira lah mkn waktu mana..pg ka ptg ka..mlm ka...itu ikut perut aku la...<---patut la..hg tak kurus2...

ada sapa2 sama perangai mcm aku dak?cehh..dah perangai buruk.. ingat ada yg nak ikut ka?kot2 la ada kan...

dan skg..hari2 aku bg kat ank aku mkn roti ni...pg2 mesti bawa bekal utk dia & aku...hohohoho...roti ni akan sentiasa ada bersama dlm handbeg aku...bila aja lapar dan2 aku ngap ja...<--kdg2 utk bekal ank aku juga...sbb tu la aku selalu kalau nak beli handbeg mestilah besar & luas...

45 ,2788 Yang Dah Komen:

Hanis MY said... [Reply]

yum2... mcm best jer... senang kan boleh bawa mana2 lapar je ngap...

misya said... [Reply]

sya tak penah makan lagi,wajib cari ni.

dwaty said... [Reply]

kat sabah... barand gardenia ni... susah nak dapt... senang cite, memang takde rasanya... so, setiap kali nak balik kampung... kenala borong... hehehe

sha a.s said... [Reply]

sha x penah try lg yg ni..harus cuba nih!

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said... [Reply]

ni roti baru keluar ker???
rasa mcm mesia hary tue x nampak pow

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@Hanis MY : hahahaha..tau tak pa...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@misya : cari jgn tak cari...mesti ank2 suka...sekali dgn mak dia pun mesti suka nyalah...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@dwaty : kalau nak borong tinggal la sikit kat kita ye...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@sha a.s : ya.. memang patut kena cuba...bg kakD la kan..memang sodap la dear...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@☆*♥L@dy @yU♥*☆ : entah la bila keluarnya..hehehhe...tau mkn je...

gadisBunga said... [Reply]

kesimpulannya roti tu mmg sedap kan?

qemaishak said... [Reply]

Tak pernah try lagi rasanya roti ni, harus cuba ni, baca kakD cite cam best je hihi

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said... [Reply]

kak..kita x penah jumpa pon roti ni..

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@gadisBunga : hahahaha...ni mesti GB dah mkn kan...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@qemaishak : bukan harus....WAJIB kena cuba....<---boleh ke main paksa2...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty :jeng..jeng..jeng....itu bermakna...anda kena cari kalau nak rasa....

deqlis said... [Reply]

x pernah cuba lagik...bunyi cam best jerk wajib carik nie..

klu yg butter scotch tue mmg fav laa seklai cuba nak lagi:-)

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@deqlis : cer cuba try test tngk...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply]

wahh cam best je kak D,nnt nak cr la .tapi...kalau sedap benar bahaya ni..sbb saya pun cam sis gak....suka mkn smpi jemu

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@Lydia Miza(Aidyl Azim) : hahahaha..akhirnya ada juga yg perangai persis akak ye...

ajumohit said... [Reply]

Wah kenek try ni mcm sdp benor gayanya ni hehe

アヌム ちゃん said... [Reply]

nak kena rasa gak ni..tapi dkt sini takde,..huhu

♥cmª shIemª♥ said... [Reply]

peberet cma gak..mmg sodap roti keluaran gardenia ni kak..

ct N honey said... [Reply]

belum rasa lgi,hari2 mkn nanti ibu dan anak gebu aje nampaknya

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@ajumohit : memang sodap...cer try..cer try...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@アヌム ちゃん : nak ke?kakD boleh tlg pos kan...eceh2...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@♥cmª shIemª♥ : kan...kan..kan....

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@ct N honey : ibu tu memang dah gebu dah...hehehehhe....

azam said... [Reply]

sedap tapi harga roti dah naik ...heheh

Myra Jay said... [Reply]

Heheee, lebih kurang sama gak peel kita ni kak :)
Bila dah jemu ngadap pun dah tak lalu :)

rATu kEBaYA said... [Reply]

sedap ke kak roti ni... kalau cicah air kopi lagi bestkan

So Shy Lady said... [Reply]

owh akak dh tpngaruh dah ni...sblum ni t.prasan plak! asyik jumpa yg ada smbal je ank t.suka. snang kn buat bekal g sek

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@Myra Jay : wah ada lg geng....

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@rATu kEBaYA : sodap dear...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@azam: eemmm..yg tu dah tak leh nak buat apa dah...

wahida said... [Reply]

saya pun suka roti ni kak..lagi satu roti butterscotch tu....

setakat ni gardenia punya keluaran tak pernah kecewakan saya lagi...semuanya sedap belaka....

makdara TERdiva said... [Reply]

roti tu memang sedap!
kat 7E pun kadang2 cepat habis gak

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@wahida : tu la kan...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@makdara TERdiva : eemmm..lupa plak nak cari kat 7E ye...lps ni leh la cari tngk..setakat tak berapa jemu lg la kan...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@So Shy Lady : heheheheh...cuba la...tak rugi tau....

MAPPIAU said... [Reply]

ooowwh roti tu saye pun soooooka jugek (kalau bab makan tak penah tak suke :P) hahahaha

eh pangai melantak kite same la kakD akekekeke

gedek! said... [Reply]

butterscotch pon mengasyik kan, tau!

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@MAPPIAU : nama pun dah nak samakan..apatah lg perangai..kompom lebih kurang...hehehehhehe...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@gedek! : ya betoi2..

Diela Zaimi said... [Reply]

samala peel kita kakD...bila dh suka satu2 tu akan makan smpai jemu...contohnya mcm char kuey teow...sblm2 ni mmg x suka sgt mkn kuey teow...pastu sekali penah rasa kat area lipis ni 1 kedai yg sgt2 sedappppp...pas drpd tu tiap mlm mkn kat kedai tu...smpai hubby bising sbb malu...hehhehe...skrg dh start jemu dh...sesekali je pegi bila terasa nak sgt...hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ·٠•●★MY BLOG MY STORY★●•٠·˙™
Design with love by CikBulat