Wednesday, July 27, 2011

PULUT SAMBAL●•٠·

Assalamualaikum semua....harini kan org dok wodless...wodless...aku plak nak cerita juga...sbb aku ada la jumpa pulut sambal 2 versi...dulu aku hanya jumpa versi yang 5 kupang(50sen) ja...

tapi kali ni...ada yg versi sengget dah...besau sikit la dia punya bungkus...bagi aku la kan...aku lg suka yg versi senggetnya...sbb mkn sebungkus pun dah kenyang....mai kita zoooomees pulut sambal tu...

yg ni versi 5 kupang bungkusnya...jom kita tngk byk mana lak pulut sambal yg dibungkus ni...

isi diaaa...skg jom kita tngk versi sengget lak...

ni yg versi senggetnya...aku suka la tngk pembungukusannya...menarik...

ni dlm bungusan sengget punya...byk kan...

aku tau hampa mesti kata kat aku punya....tu diaaa...sakan dia bedal pulut sambal ni...yg sebenarnya..aku review ni..bekfes aku 2 hari berturut-turut la...kemarin aku mkn yg 5 kupangnya...harini aku makan yg sengget punya pulak...tapi kan aku ni memang jenis tamak tau...ingat beli 2bungkus baru kenyang...sekali makan sebungkus pun dah kenyang la...

yg versi 5kupang tu memang aku belasah 2bungkus...pasal aku snap pict sebungkus ja?hehehhe..yg sebenarnya lg sebungkus tu dah ada dlm perut daaa....

"Kalau hampakan suka pembungkusan yg mana? sbb lain org.. lain bekenannya.."

21 ,2788 Yang Dah Komen:

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said... [Reply]

makan pulut hari² nnt kulit cantik..

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said... [Reply]

uwaaaa hentak kaki
terlioq nyer lama giler x makan
kena homemade la nampaknyer :(

sha a.s said... [Reply]

xpenah mkn lg...jmpe pn mcm x penah kot..ntah

mamaNoriz sini.. said... [Reply]

pulut sambal ni camana ek?
cam tak penah nmpak lak kt johor...
pulut serunding tu sya tahu lah...

tpi sya kecur tgok sbb sya hantu pulut, semua berkenaan pulut mesti sya bedal!

ieda said... [Reply]

owww dia bungkus macam pembungkus tapai .. kalau di ktn nie dikk x bungkus punnn dia balut sambal mcm tuu je pulut tuu ...
rasa sure same kan :))

kakcik said... [Reply]

Kat kantin opis kakcik pun ada jual pulut inti tu - kalau kakcik beli, 3 bungkus sekali untuk ngap sensorang. :)

rATu kEBaYA said... [Reply]

sedapnya pulut sambal ni.. makan dengan ikan masin lagi sedap.

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@mamaNoriz sini.. : mungkin lain2 negeri lain2 panggilannya kot...kat sini panggil pulut sambal...yg ni pulut+serunding ikan

lg 1 kat langkawi pulut sambal lepa lain plak..pulut+sambal ikan bilis...

♥cmª shIemª♥ said... [Reply]

kak d mmg suka pulut ke??

cma pulut kureng ckit..makan pun kalo ade kaler kuning tu..kalo puteh..hehehe..pandang sipi2 je..

tp mak cma suka mkn..sedapppp kate dia..

oo..bungkus die camtu ke?
yg bungkusan ke dua tu cantik& kemas

~ yus ~ said... [Reply]

kalau dah nama pulut sambal tu, tak kisahlah bungkus macam mana D, akak ngap je. Feveret tu...hehe

Isteri Encek Bard said... [Reply]

kakak nampak best jer.. tak pernah makan lagi nie

al-lavendari said... [Reply]

yang RM1.50 punya tak ada ke ?

terima kasih kerana sudi folow dan tinggalkan jejak kat blog saya.

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@al-lavendari : nanak yo...nanti eden tlg buatkan utk pokcik...boleh mcm gitu...

sama2..

safiyyah osman said... [Reply]

sedapnya!akak D kalau xpos mknan seddap2 xsah..ahahahaa...

5kupang sikit..mkn kna 3 4 bungkus..ahahahaha....tue klu saya la...klu singgit nie 2pon kenyg dah...

Hanis MY said... [Reply]

owh tidakkkk uwaa nak jugak kak D!

gadisBunga said... [Reply]

saya baru mkn pulut sambal ni kat alor setar haritu. sebijik macam ni. sedap...!

tgk gaya bungkus memula tu igt tapai pulut. hihihi~

syariza09 said... [Reply]

yg senget tu brp kupang pula

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@syariza09 : 10kupang la...hehehehhe..

diana said... [Reply]

saya suka yang bungkusnya free..
hahahahha

ahsfantasy24 said... [Reply]

mcm sedap je tu..
tapau meh cni ket, hehe..

Jom Lawat Teratak Buruk Saya:
1. Malaysia nak guna duit syiling baru ala-ala euro coin!
2. Mungkin ada masa nanti blogger akan kejar draft.blogger!
3. Geng pencinta yang tak mampu lupa kekasih lama!

meaw said... [Reply]

pulut orang kata ley wat ngantuk,tapi pulut kekadang sedap gak kalau kena dengan cara masak,hehe !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ·٠•●★MY BLOG MY STORY★●•٠·˙™
Design with love by CikBulat