Monday, November 8, 2010

BAHAYANYA Sihir Santau ni ●•٠·

tadi masa BW ada la terjumpa N3 ni..dan2 rasa nk share dgn korang.....


Santau adalah salahsatu cabang ilmu sihir dan terbahagi kepada dua :-

1) Santau yang diadun secara hakikat iaitu dengan menggunakan bahan dan kaedah tertentu semata-mata tanpa melibatkan iblis dan syaitan.

2) Santau yang diadun secara hikmat iaitu yang disertakan dengan pemujaan terhadap iblis dan syaitan.Santau ini juga dikenali sebagai santau angin.

Bahan-bahan santau :-

Bahan dan cara mmebuat santau berbeza menurut cara-cara yang dipelajari oleh seseorang daripada gurunya.Walaupun demikian umumnya ia terbahagi kepada dua :-

1) Santau yang disediakan dan diberi makan kepada orang tertentu secara hakikat.Hakikat disini bermaksud santau yang tidak disokong dengan penggunaan ilmu sihir yang melibatkan iblis dan syaitan. Kesan santau ini semata-mata bergantung kepada kekuatan dan keberkesanan bahan-bahan yang diadunkan.Mangsa santau jenis ini boleh menemui ajalnya bergantung kepada kekuatan bahan adunan itu.Walau bagaimanapun bahan itu mudah keluar melalui saluran najis seperti proses makanan biasa.

2) Santau yang disediakan daripada bahan dan kaedah tertentu menggunakan hikmat.Istilah hikmat disini bermaksud santau yang dibuat disertai pemujaan iblis dan syaitan.Santau jenis ini tidak mudah keluar melalui saluran najis.Ia akan kekal dalam badan selagi tidak dikeluarkan dengan cara tertentu.Mangsa santau walaupun telah diubati tetapi saki baki santau yang tinggal dalam badan akan membiak dan boleh menyebabkan mangsa berkenaan sakit semula.


Simptom-simptom terkena santau :-

1) Tekak terasa panas dan berpasir.

2) Dada terasa panas bila waktu maghrib keatas.

3) Keluar muntah darah dengan banyak sekali.

4) Batuk berpanjangan yang sukar diubati dengan rawatan moden.

Kaedah mengesan santau

Jika anda mempunyai salahsatu simptom diatas,anda cari limau nipis sebiji dan perah pada setengah cawan air suam dan dicampurkan pula sesudu garam halus.Anda minum sehingga habis air campuran tadi,jika perut anda terasa sakit dan mual...sahlah anda terkena santau.Seteru santau ialah limau nipis dan garam,kerana jin cukup takut dan cedera dengan 2 jenis bahan tadi.

Tip mengelak santau

Photobucket

Jika anda makan diluar rumah,pastikan anda membaca ayat penggerak 3x dalam hati sebelum menjamah sebarang minuman atau makanan.Ayat penggerak ialah "bismillahillazi layadhurru.....sami'un aliimm".Andainya jika makanan atau minuman tadi mengandungi santau,insyaAllah bekas minuman/makanan tadi akan pecah,terlucut dari tangan,jatuh dan sebagainya.

0 ,2788 Yang Dah Komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ·٠•●★MY BLOG MY STORY★●•٠·˙™
Design with love by CikBulat