Monday, January 17, 2011

YANG ni UBI apa PLAK?●•٠·

ok tadi segmen pisang apa kah ini? dah pun menemui jawapannya....hampa leh klik tajuk tu untuk nk tau siapakah yg berjaya meneka...memang ramai la yg yg tau...memang baguih la lepa ni...aku yg sebenarnya yg tak tau...tapi bila aku dah tau.. mau ja aku tanya hampa tngk...rupa2 nya...memang ada yg kenai pisang tu...hehehehe..konon2 nak tngk sapa yg tak boleh teka....sekali lepa teka.. byk yg btoi ma.....
ok untuk teruskan penekaan yg seterusnya....jom kita pakat teka ramai2 ubi apakah ini....





kelu yg pertama 
ubi ni belum rebus lg....












kelu yg kedua...
ubi dah direbus.....









ok ini kelu yg ketiga & terakhir skali...
siap aku kupas lg...punya la nak tunjuk kat hampa....
cepat2 cari UBI APAKAH INI?








P/s : ini cuma nk menguji minda ye...tiada hadiah juga...sekadar suka2 saja...

20 ,2788 Yang Dah Komen:

sahromnasrudin said... [Reply]

assalamualaikum..ape tue???..nampak lain sungguh huhuhuh

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@sahromnasrudin : w'slm...hehehe...teka la...kot2 btoi...

The Sharkox said... [Reply]

ubi kecik

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@The Sharkox : bukan la...teka la lg...bleh ja nk guna talian hayat...

YAYA AZURA said... [Reply]

org terengganu panggil nie ubi keling....hihi..

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@YAYA AZURA : ooo..ya ka? kat sini panggilannya lain...tak pa kita tunggu sapa lg yg leh teka ni...

Hanis MY said... [Reply]

Kak d sy nk buh sume nama ubi yg sy tahu aci dak haha... nampak mcm ubi keling tapi itu mungkin bahasa ibunda...bahasa org kelumpo sy tatau hik2...takpun ada lg satu ubi tapi sy tk ingt nanti ingt sy helo2 kat sini...

E.d.Y said... [Reply]

xkenal nama2 ubi ni..tau makan je..haha

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@Hanis MY : hehehehehe...bleh je..

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@E.d.Y : takpa....nanti kita tngk sapa yg dpt teka ini ubi..

♥..cik_mas..♥ said... [Reply]

kak...mcm ulat mas tgk menakotkan...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@♥..cik_mas..♥ : hehehehehe..ya ka?jgn takut la..ini memang ubi..bukan ulat..

raihan said... [Reply]

aku tau ubi nie.. aku kenai.. lepaih rebus kita makan da cicah gula.. tapi aku lupa apa nama ubi nie & ubi nie pun jarang2 jumpa... hehehe.. nnti aku ingat aku habag...

Ogy said... [Reply]

dah lama tak jumpa ubi ni...sedap le...tp tak pernah tau namanyaa...hik3

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@raihan : ok ambik je masa bopa lama nk..

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@Ogy :memang payah pun nk jumpa ubi ni..ok nanti kita tunggu sapa yg bleh jwp..klu tak da sapa yg jwp nanti kakD bgtau ye..hrp bersbr ye..

Solihin Zubir said... [Reply]

ubi kelubi.. kan... tol x? hehe..

sissyira said... [Reply]

salam

tu namanya ubi tela...


suka tu, ayah ada tanam kat rumah,,,tapi itu dulu la..hahah

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@Solihin Zubir : bukan la...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

@sissyira : oooo kat tempat syira panggilan ubi tu ubi tela ye..kat kedah lain panggilanya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ·٠•●★MY BLOG MY STORY★●•٠·˙™
Design with love by CikBulat